Visie op organiseren
Procesbeheersing
In veel organisaties zijn procesketens opgeknipt, waardoor medewerkers geen inzicht hebben in de effecten van hun handelen op andere procesdelen en zij dus beslissingen nemen, die (vaak) niet effectief zijn voor de klant. Dit leidt tot moeizame kwaliteitsbeheersing.
Om toch tot enige afstemming te komen worden managerslagen toegevoegd, procedures, protocollen en regels afgesproken. Het gevolg is, dat managers bezig zijn met het oplossen van allerlei operationele problemen en het opstellen van en controleren van procedures en regels. De toegevoegde kosten hiervan zijn bekend, de toegevoegde waarde echter niet. Gevolg daarvan is, dat managers niet toekomen aan innoveren en aan tactisch en strategisch sturen.
Uitgelicht
Slow Change of No Change
Veranderen als het echt moet of veranderen omdat je dat echt wilt? 70% van de verandertrajecten mislukt, lees je vaak. Wellicht is dat percentage...
Boek 'Slow Change'
Sociale innovatie, zoals vernieuwing van de arbeidsorganisatie wordt genoemd, zorgt voor betere prestaties en beter renderende technologische innovaties...
Organisatie Game spelen met slim organiseren
‘De Sapfabriek’ is een simulatiespel waarmee uw medewerkers inzicht krijgen in de complexiteit van uw organisatie en de gevolgen hiervan voor...
Risicoscan meet draagkracht en draaglast mantelzorger
De huidige trend om zorg zoveel mogelijk thuis te organiseren, staat of valt met het overeind blijven van de mantelzorger. Voor zorgorganisaties, huisartsen en wijk...
Ulbo de Sitter Kennisinstituut
In het Ulbo de Sitter kennisinstituut wordt samengewerkt aan onderzoek, kennisontwikkeling en kennisverspreiding in Vlaanderen en Nederland over...
Meer items